Sööks õige pähkleid, kuid milline on soovituslik päevane kogus?

FOTO: Shutterstock

Raadio Elmar hommikuprogrammis «Ärka, kaunis maa!» käis külas toitumisterapeut Jaanika Tapver, kes rääkis pähklite söömisest. 

Jaanika Tapver rääkis hommikuprogrammis, et pähklite söömine on äärmiselt kasulik ja hea. «Millegipärast inimesed kardavad pähkleid, sest need on üsna rasvarikkad. Kuid siin tuleb silmas pidada asjaolu, et tegemist on kasulike rasvadega ja meie keha tegelikult väga vajab neid,» rääkis toitumisterapeut.

«Kasulikud on nii sarapuupähklid, kreekapähklid kui ka pistaatsiapähklid. Näiteks ühe parapähkli annus katab päevase seleeni vajaduse. Seleen aitab raskemetalle meie kehast välja viia,» soovitas Tapver.

Tapver rääkis ka päevastest kogustest. «Soovituslik on süüa ligikaudu 20 grammi pähkleid päevas, see teeb umbes peotäis pähkleid. Neid on ideaalne süüa vahepaladena. Näiteks võtad puuvilja ja sööd sinna kõrvale pähkleid, see on ideaalne kombinatsioon,» lisas ta.

Naine toonitas, et pähklite rasvu ei tasu kindlasti karta, organism pigem tänab selle toiduvaliku eest. «Rasval ja rasval on vahe! Kui te sööte valmis lihatooteid, loomseid rasvu, siis see hakkab mingi hetk kehale raskelt mõjuma. Pähkli rasvadega on aga nii, et sa ei jõua neid nii palju süüa, et need võiksid sulle kuidagi halvasti mõjuda,» rõhutas Jaanika Tapver.

Tagasi üles